יום שבת, 11 במרץ 2017

קטנטנים, ינשופים וכוחות מיוחדים

יש רגעים כאלה בחייה של מורה שהם סוג של הארה. כך היה לי כשסיפרתי לקטנטנים את הסיפור של שופון הינשופון "הינשוף שראה הפוך", במסגרת שבוע הינשופים שלנו, פתאום הבנתי שחלק מהקטנטנים שלי רואים הפוך!!!!!! ושבעצם כמעט כל אחד מאיתנו רואה חלק מהדברים הפוך! 

אז מה זה אומר? פחד, בטחון עצמי, דימוי עצמי, אופי, סף רגישות, ביקורת (עצמית או חיצונית) ועוד... הם רק חלק מהדברים שיכולים לגרום לנו לראות דברים הפוך. משפטים כמו "אני לא טוב ב...", אני בחיים לא אצליח...","אין סיכוי שאצליח ל...", "ה... יצא לי לא טוב", "אני צריך עזרה..", "אני לא אצליח לבד"... וכו'.. האמרות הללו לא תמיד באות בקנה אחד עם המציאות. אני יכולה להעיד על עצמי שהרבה פעמים אני מסתכלת על משהו שיצרתי ומיד הולכת לקבל חוות דעת של מישהו אחר. למה? כי כאלה אנחנו, סקפטיים, לא מאמינים בעצמינו מספיק, אובר פרפקציוניסטים... בסופו של דבר אני מקשיבה לעצמי והולכת עם האינטואיציה שלי. אבל הקטנטנים רק בראשית דרכם ולשמוע משפטים כאלה מפיהם פשוט לא מניחים לי. 

אנחנו כל הזמן עובדים על בניית הדימוי העצמי וחיזוק הביטחון שלהם. בכל שבוע שאני מתכננת ובכל פעילות יש נגיעה במקומות הללו, גם כי זאת הדרך שאני מאמינה בה וגם בגלל אופי הכיתה שלי. אני כל הזמן מחזקת אותם, נותנת משוב חיובי ובונה, מטפחת את היכולות שלהם ומעצימה את נקודות החוזק שלהם.. אט אט אני כן מצליחה לראות את ההתקדמות והשיפור ביחסם כלפי עצמם אבל העבודה עוד מרובה..

ובהקשר של הינשופים, ההארה הזו הובילה לפעילות הבאה שעשינו: 
"יש לי כוח מיוחד,כוח שאין לכל אחד"

אחרי שחשבנו על הכוחות שלנו בדף העבודה, במסגרת שבוע הינשופים, נתתי לקטנטנים אפשרות לזהות בחבריהם את הכוח המיוחד הטמון בהם. הם ואני עברנו בין כל ילד וילדה וכתבנו להם מה לדעתו הכוח המיוחד שלו\ה. זו הייתה משימה כה מעצימה וכה פשוטה כי הקטנטנים האלו מלאים בהמון כוחות מיוחדים (:



























כמה מרגש היה לקרוא את מה שהם כתבו! התרגשות השיא (והדמעות) הגיעו כשקראתי את הדברים שהם כתבו לי.






את הינשופים הללו הקטנטנים קבלו כברכה במשלוח המנות של פורים כמה ימים לאחר מכן.. 




מזכרת נהדרת שתזכיר להם בכל פעם כמה הם מדהימים וחזקים וכמה כוחותיהם מופלאים!

לקריאת הפוסט על משלוחי מנות לפורים לחצו כאן

קבצים:
הכח שלי 
כנפיים 1
כנפיים 2
כנפיים 3
כנפיים 4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.