יום שבת, 25 במרץ 2017

חברים טובים נהיה..

בפוסט הקודם על חברות שיתפתי במקרה שקרה בין הקטנטנים שלי, שהכה בי וגרם לי להבין כי זה הזמן לעשות עבודה יסודית וממושכת שתלמד את הקטנטנים על ערך החברות ובעיקר כיצד להיות חברים זה של זו. שם גם נולד לו "שבוע החברות"...

השבוע שלנו היה מדהים מהמצופה! ראיתי איך הקטנטנים מיישמים את מה שלמדנו, חולקים, משתפים, מכבדים ובעיקר חברים טובים, יותר מאי פעם. 
בהפסקה הגדולה נדהמתי לראותם משחקים יחד, כולם, ללא יוצא מן הכלל!! מחבואים! זה היה רגע שבו הבנתי שעשיתי משהו טוב (: שהקטנטנים שלי הם הכי גדולים שיש!!!!!

כמו בכל שבוע, הבאתי ספר העוסק בערך או בנושא בו אני רוצה להתמקד. לשבוע החברות שלנו בחרתי בספר "המתנה הכי טובה בעולם" של ג'ונתן אמט. סיפור מקסים על מחווה של חברים טובים המציג חברות אמיתית בין החולד לארנבת ומלמד את הילדים על חשיבותה של החברות, העזרה וההתחשבות.
אני מודה ומתוודה שאני משוחדת! אני מאוהבת קשות בסיפורים של ג'ונתן אמט ויש לי בבית את כלללל הספרים בסדרה! רומי, דן ואני קוראים אותם יחד כל הזמן, בעיקר לפני השינה (: ממליצה בחום להכיר את הסדרה הקסומה של ג'ונתן אמט המלווה באיורים משגעים ומיוחדים של ונסה קבן.

ובחזרה לשבוע שלנו (: 

חשבנו יחד מה זה אומר "להיות חברים"? 
להיות חברים זה לדעת לעזור, להקשיב, לחלוק, לשתף, לדבר בכבוד, לנהוג בסבלנות... אלו רק חלק מהדברים שהקטנטנים אמרו..

וכיצד עושים זאת?
מיישמים את כל מה שנאמר לעיל! פשוט לא? ובכן האמת היא שלא ממש, ילדים לא תמיד יודעים כיצד להיות חברים, אנו המבוגרים צריכים להיות שם עבורם כדי לתווך, להסביר, לפייס ולתת כלים. 

איך אנחנו עושים זאת עם התלמידים שלנו?
מחזקים התנהגות חברית, מעודדים, יוצרים קשר בין הילדים על מנת שילמדו זה על זה, יכירו ויחליטו בעצמם האם נעים להם יחד? גם אם אני לא מסתדר עם מישהו (כילד, או כמבוגר) אני עדיין צריך לכבד אותו ולנהוג אליו בכבוד. 

חברות היא....
ניסחנו כללים לחברות:







יצרנו "חוברת חברות" על מנת שתמיד נזכור מהי חברות וכיצד עלינו לנהוג עם חברינו




הקטנטנים כתבו מהי חברות עבורם ושתפו במעשים חבריים ולא חבריים שעשו:








דף-חברים טובים נהיה
  הבנו שכאשר אנחנו מתנהגים שלא באופן חברי עלינו לדעת לבקש סליחה ולסלוח. כתבנו מכתב סליחה למישהו שאנחנו חושבים שמגיעה לו התנצלות.. 




אני קבלתי מכתב התנצלות גם כן. ריגש אותי הקטן! 



דף- להתנצל ולסלוח

את הכללים שהקטנטנים אמרו כתבתי לי והכנתי לכיתה שלנו כרטיסיות ללוח חברות..



שמרו על חברות אמתית ואל תתנו לה ללכת 3>





תגובה 1:

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.