יום שבת, 11 במרץ 2017

משלוח מנות

מנהג החלפת משלוחי המנות טומן בחובו המון ערכים טובים, נתינה, שיתוף, קבלה.. לעתים הוא גם יכול להיות פחות חיובי. לא פעם קרה ששמעתי בחדר מורים על ילדים שבכו, התעצבנו או כעסו על המשלוח שקבלו. למה? כי הם השקיעו יותר במשלוח שלהם וקבלו משלוח פחות "מושקע".
במקרה כזה מפח הנפש האמתי הוא לא של הילד שמקבל את משלוח ה"מושקע פחות", כי הוא כבר יקבל המון ממתקים מחבריו שיראו אותו עצוב ומאוכזב. מפח הנפש האמתי הוא של הילד שהכין אותו! שיוצא בתחושה איומה שמישהו התאכזב לקבל את המשלוח שלו. אז בבקשה בבקשה הקפידו על משלוח אחיד. זה חשוב וכל כך פשוט ליישום ומונע המון צרות. מניסיון (:

 אז למה לא למנוע את הסאגה הזו?

מה עושים? דבר ראשון וחשוב ביותר הוא אחידות!! שבוע מראש שלחו להורים רשימה מדויקת של תכולת משלוח המנות. למחמירים (כמוני) רצוי לבקש להביא את הדברים יום לפני על מנת לוודא שכולם אכן נצמדו לרשימה ששלחתם. 
הכנת משלוח המנות בשיתוף עם הילדים הוא גם כייפי וגם מזמן אפשרות לשיח אודות נתינה לאחר. אני בחרתי להכין עם הקטנטנים מארז בכיתה שאליו הכנסנו את הדברים שברשימה.
חשוב להוסיף ברכה, אפשר להכין בבית או בכיתה. אני צירפתי לכל ילד למשלוח שלו ברכה אישית ממני וברכה שהכנו בשבוע הינשופים שלנו שבה כל ילד כתב דברים חיוביים על חבריהם.

הבאתי מעטפות חומות גדולות, שלוש שבלונות לצביעה והתחלנו בקישוט ובמלאכה.








הברכות שהכנו יחד עם משלוחי המנות



ההחלפה הייתה סופר מהנה והשמחה הייתה גדולה (:




כמובן שלא שכחנו את עובדי בית הספר, השומר והמנהלת שלנו כמובן והכנו לכל אחד מהם משלוח מנות קטן שנעשה באהבה גדולה, ממני ומכל ילדי הכיתה..





שתמיד נזכה לתת ולשמח לבבות.. חודש אדר שמח וחג מבדח (:

לפוסט המלא על שבוע הינשופים לחצו כאן

קבצים:
קישור להורדת המרמיטה
קישור להורדת הליצן

תגובה 1:

  1. מקסים! אבל יש אפשרות נוספת- לקנות מעמותות לילדים בעלי צרכים מיוחדים משלוח מוכן בסכום סמלי וכך הילדים לומדים על ערך הנתינה והשיתוף- ולומדים שהתכולה היא לא העיקר אלא מצוות המשלוח היא העיקר

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.