יום שלישי, 28 בפברואר 2017

בית לקקטוס

יש לי חולשה עזה לקקטוסים! כן כן, לקקטוסים. הצמח המרהיב הזה הוא בעל יכולת הישרדות מופלאה והוא מסוגל לשרוד כמעט בכל תנאי סביבתי אפשרי. מדהימה אותי יכולת ההישרדות הזאת. במטבח יש לי איורים של קקטוסים, בסלון קקטוסים מחרס ועל אדן החלון צמחי קקטוס וסוקולנטים.. ועכשיו התווסף לאוסף גם עציץ קקטוסים העשוי מחלוקי נחל שהקטנטנים ואני הכנו יחד  (: 

בט"ו בשבט חנויות היצירה מלאות בכדים, מכל הסוגים ומכל הגדלים, רכשתי 20 כדים קטנטנים ומתוקים.

יצאתי לחצר בית הספר (בזמן שכולם בכיתות ורחוק מהילדים כמובן), וצבעתי את הכדים במגוון צבעים.





 בשלב הבא צבענו את האבנים שלנו בצבעים אקריליים בגוונים ירוקים.. , אני מאוד אוהבת לעבוד עם הצבעים האלה, הגוונים שלהם הורסים ומדויקים, הם עמידים במים ומתייבשים במהירות. החיסרון הוא שאם לא שוטפים אותם מיד הם עלולים להשאיר כתמים על הבגד. בגלל שאנחנו עובדים הרבה עם צבעים ומתלכלכים (בכיף שלנו), לכל אחד יש במגירה האישית שלו "חולצת התלכלכות". לאחר הייבוש קישטנו את הקקטוסים בעזרת קיסם וצבע אקרילי לבן..




הנחנו את הקקטוסים בכדים הצבועים:











והכנו ברכה להורים המהממים שלנו










כמה אני אוהבת אנשים טובים!!!! בשעה האחרונה, ענת הסייעת המהממת שלי, רעות המושלמת שאחראית על הצהרון ואני, עטפנו במרץ את הקקטוסים והברכות. קשרנו סרט סאטן ובסוף היום הקטנים נתנו להורים את המתנה שהם הכינו, עמלו עליה והשקיעו בה את כל כולם. איזו התרגשות זו הייתה (: 






לשמחתנו הסתבר שההורים אוהבים קקטוסים, לא פחות ממני (-: 

המדפים ההורסים שיש לי בסלון (:

לשימושכם: ברכת פופ אפ לב














יום שני, 27 בפברואר 2017

אין אריות כאלה!

הסיפור שדנדון שלי הכי אוהב לשמוע לפני השינה הוא "אין אריות כאלה" של אמי רובינגר. אני מודה שאני קונה סדרתית של הספרים שלו ומכורה אליהם מאז שרומי שלי הייתה בת חצי שנה (:
באחת מהפעמים שקראתי עם דן את הסיפור חשבתי על כך ששבוע אריות עדין לא היה לנו... אז משם נולד השבוע הסופר מהנה שלנו, שבוע "אין אריות כאלה"!

למדנו יצירות נהדרות: משל- "האריה והעכבר". הסיפורים- "אריה הספרייה" וכמובן, "האריה שאהב תות".

תחילה עבדנו על ניהול דו שיח. ניהלנו דו שיח בכיתה, למדנו כיצד מנהלים דו שיח מכבד, הקפדנו על הכללים ולמדנו לענות בהקשר המתאים. לאחר מכן עברנו לכתיבת דו שיח.
בין האריה ללביאה: 





דו שיח בין האריה לעכבר: 



משימת כתיבה: 



 המשל, מתוך חוברת העבודה "המקראה שלי":


 




עבודה בקבוצות: יצירת אריה מחומרים שונים. כל קבוצה קבלה דף A3 עם תמונה של אריה ועבדה בטכניקה אחרת. הם שתפו פעולה, תכננו, חלקו ובעיקר נהנו. יצאו עבודות מקסימות!














 פתרנו תרגילי חיבור, חיסור וכפל:




לוח הכפל שחילקתי להם שימושי מאוד ונשמר היטב.


לכבוד יום המשפחה, הכנו ברכות לחברים שלנו מהכיתה, כי אנחנו משפחה אחת גדולה ואוהבת (: את הרעיון לברכה הנפתחת לקחתי מהפינטרסט, רעיון מדליק ביותר! מצרפת קישור בסוף..

עשינו הגרלה וכל אחד כתב ברכה מקסימה לחבר או לחברה (:


 ברכת אריה:













ותות:








בהחלט משפחה גדולה ומאושרת (:



 קבצים:
דו שיח 1
דו שיח 2
משימת כתיבה
תרגילים
קבוצות פנדה
קבוצות צבעי מים
קבוצות גזרי נייר
קבוצות עלי שלכת
ברכה תות

קישור לברכת אריה באתר המהמם הזה יש עוד המון המון דוגמאות מגניבות..