יום שני, 13 בפברואר 2017

אוהל אברהם

הסיפור של אברהם אבינו הוא לא סיפור פשוט, לא עבור ילדים בכיתה ב' בכל אופן, ששומעים לראשונה מושגים כמו "שפחה" או "עקרה", פוגשים מקרה קלאסי של "קנאה בין נשים", מריבות, חיכוכים ועוד.. התיווך שלנו בכל שלב ושלב קריטי. ההכנה המוקדמת אף יותר. אני בחרתי להתעמק בשני סיפורים מרכזיים בחלק זה של הספר: הסיפור של שרי, הגר ואברהם והסיפור על הכנסת האורחים לאוהל אברהם. 

קראנו את הסיפורים, דנו בהם, פירשנו וביארנו מילים ופסוקים. לאחר מכן עשינו פעילות המשלבת את שני הסיפורים..




תחילה עבדנו על "כתיבת תקציר", מיומנות שאנחנו עובדים עליה לא מעט. כתבנו בנקודות את סיפור "אברהם, שרי והגר" ולאחר מכן כתבנו את התקציר שלנו.












לאחר מכן הכנו את אוהל אברהם..
גזרנו משולשים וחתכנו באמצע חתך על מנת שהאוהל שלנו יפתח..





צבענו את הדמויות (הדמויות מספר הלימוד) והדבקנו אותן בתוך האוהל..





הוספנו רקע של ירח וכוכבים ויצרנו חיים חדשים לסיפורים שלמדנו..







המשך למידה ויצירה פורייה (:

קובץ:
דמויות לצביעה

לחצו כאן והצטרפו לדף הפייסבוק שלי,להיות מעודכנים ראשונים, לפוסטים נוספים ולשיתופים (:  

תגובה 1:

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.