יום שלישי, 16 בינואר 2018

עידוד קריאה

ישנם תלמידים שפחות אוהבים לקרוא, כל אחד וסיבותיו.. לי חשוב מאוד שכל התלמידים יקראו, בכל יום! הבעיה היא שלא כולם עושים זאת בהתלהבות רבה.. לכן, הכנתי לאותם קטנטנים "טבלת עידוד קריאה". בכל יום\מספר ימים הם מקבלים ספר קריאה או ספרון קריאה, תלוי ביכולת של הילד ובהתאם למקום בו הוא נמצא בתהליך רכישת הקריאה. 

המטרה היא לעודד קריאה, לפתח גישה חיובית לקריאה. חשוב מאוד לעשות את התהליך באופן הדרגתי! ולכן מומלץ להתחיל בספרוני קריאה קטנים, שהקטנטנים יכולים לקרוא ולחוות הצלחה. 

הטבלאות הנן כלי נפלא להעלאת המוטיבציה, לעידוד הקריאה, לשיתוף פעולה והצלחת התהליך.

הקטנטנים מקבלים טבלה "אני קורא\ת". אני מיידעת את ההורים ומבקשת את שיתוף הפעולה שלהם (תמיד קיבלתי פידבק חיובי ושיתוף פעולה מצד הבית). אט אט אנחנו מעלים את רמת הספרים ואתה גם את יכולת הקריאה.

לאחר שהקטנטנים קוראים את הספרון בבית, ההורים חותמים להם בטבלה. בבוקר, בזמן קריאת הבוקר אני מקדישה זמן לשמוע את קריאתם וחותמת להם בטבלה. הם מתרגשים לקרוא בפניי, משתפים פעולה ומקבלים המון חיזוקים חיוביים, מה שהופך את התהליך למהנה, מחזק, מלמד ומעצים!

מומלץ גם לתלמידים שזקוקים לתרגל שטף קריאה.





 


טבלת עידוד קריאה
טבלת עידוד קריאה2

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.