יום ראשון, 28 בינואר 2018

כותבים קטנטנים כותבים סיפורים

שבוע שעבר רומי שלי חזרה הביתה עם תוצר מדהים שהיא כתבה במסגרת שיעור כישורי שפה. היא סיפרה לי בהתרגשות גדולה שהמחנכת הסופר מדהימה שלה!!! שרית האהובה, חילקה להם ציור קטן והם התבקשו לכתוב סיפור לפי התמונה שקיבלו. היא נתנה להם לבחור תמונה והם ניגשו למשימה..

הסיפור של רומי, הענן והטיפה:


נחת!!!!!!!!

אחרי היום המדהים שהיה לי עם הקטנטנים שלי ועם המון גאווה בלב! התיישבתי מול המחשב והכנתי לקטנטנים השניים שלי מקבץ תמונות לכתיבת סיפור.. ככה זה כשאת אמא ומורה (-:

למדנו כיצד כותבים סיפור, מהו המבנה הדרוש לכתיבת סיפור ונעזרנו ב"נוסחת הסיפור" מזד"א (מקום, זמן, דמות, ארוע-בעיה).

על מנת להמחיש לקטנטנים כיצד הסיפור צריך להיראות, מבחינת מבנה והפרטים שאנו צריכים לכלול בו, בחרתי להכין להם את "איש הסיפורים" שלנו, שילווה אותנו בכתיבת סיפורים. בדיוק כמו בסיפור, לאיש שלנו שלושה חלקים עיקריים, המתחלקים כך:
הראש=הפתיחה של הסיפור: קצר וענייני
הגוף= גוף הסיפור, החלק הארי של הסיפור שלנו הכולל את האירוע\הבעיה, התיאורים, הפתרון וכו'
הרגליים= סוף הסיפור=קצר ומסכם את הסיפור שלנו בכמה מילים.



לאורך השנה, בעבודה עם טקסטים, אנחנו תמיד מדגישים במרקרים: דמויות, פעלים ושמות תואר. כך לקטנטנים קל יותר לכתוב סיפור כשהם כבר יודעים לזהות את הנ"ל.

נתתי לקטנטנים לבחור בין שתי דמויות, צב ופנדה.. 

אלו התוצרים שלהם (:
















אחת לשבוע אנחנו מקדישים שיעור לכתיבת סיפור.. המשיכו להתעדכן (:

פנדה
צב
איש הסיפורים
איש הסיפורים 2


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.