יום שלישי, 27 בדצמבר 2016

אור גדול מאיר הכל!

"צריך שכל אדם ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר..." כך התחלתי את השיעור הכי משמעותי והכי מרגש ומעצים שהעברתי עד כה! לא במקרה יצא זה הפוסט ה 100 שלי!!!! אני חייבת להודות שכשתכננתי את השיעור דמיינתי אותו בדיוק כך..

הכיתה חשוכה, כל האורות כבויים, הגשם מתדפק על החלונות והרעמים נשמעים בחזקה. ואני יושבת עם פנס בידי מול הקטנטנים ומעבירה להם מסר מאוד ברור, בכל אחד ואחת מכם דולק נר, והוא מיוחד ומלא אור ועצמה והוא אינו דומה לנרו של האחר והוא מיוחד במינו, בדיוק כמוכם. 

בקשתי מהקטנטנים לחשוב על האור הפנימי שלהם ועל אורם של חבריהם.. לחשוב ולא לומר דבר כי אני בקשתי להיות זו שתגיד ראשונה.

ירדתי לגובה עיניהם הארתי עליהם באור גדול ובוהק, בדיוק כמו אורם הייחודי וסיפרתי להם מה הוא האור הגדול שאני רואה בהם, בכל אחד מהם ומדוע הוא כל כך מיוחד ומדוע הוא רק שלהם ולא של אף אחד.

לרגעים הייתה מבוכה, חיוך, צחוק ואף דמעה, של אושר! אני התרגשתי במיוחד, אני מרבה לומר לקטנטנים כמה אני גאה בהם וכמה אור יש בהם אבל באופן הזה עדיין לא זכיתי לעשות. 


"איתי היקר, האור שבך הוא הנחישות שלך, כוח הרצון שלך והיכולת שלך לראות את האחר ולקבלו כפי שהוא. אור הקבלה וההתפשרות דולקים אצלך תמיד, אור הנתינה וההתחשבות, אור התרומה והאהבה, אור הרגישות והשמחה מאירים את לבבך. אור הגאווה ואור החברות לעולם לא כבים. אתה מדהים אותי בכל יום מחדש. תודה לך על האור שאתה מביא לכיתתנו ותודה לך על האור שאתה מפיץ בקרבנו. המשך להאיר ולזרוח" (:

















וואו! אני כותבת ונזכרת ברגעים הקסומים הללו ולבי מוצף באושר!

אחרי שסיימנו את החלק הראשון עברנו לחלק השני, "האור שבך" (לחצו להורדת הקובץ). המשימה הייתה כזו: 
על מנת שהנורה שלכם תדלק עליכם למצוא שמונה אורות פנימיים, כמספר הנרות שאנו מדליקים בחנוכייה, שחבריכם רואים בכם. 
אי אפשר לחזור על מה שחבר כבר כתב, לכן הקטנטנים קראו את מה שכתבו לפניהם בטרם כתיבתם. כך הם גילו בעצם נקודות אור נוספות שאולי לא ידעו על קיומן בקרב חבריהם. 

הקטנטנים הסתובבו בכיתה, כתבו לחברים על האור שבהם ומצאו המון המון נקודות אור ובעיקר חברים טובים שרואים בהם את הטוב ואת האור שיש בהם.

















גם אני זכיתי להדליק את הנורה שלי (: כמה שהם מרגשים הקטנטנים שלי!!


לסיום הכנו בתים מאירים, צבעוניים וייחודים. הדלקנו חנוכייה והייתה לנו אווירה קסומה מלאה באור ואהבה..





את הבתים הכנו מפריסה מוכנה, צבענו, גזרנו, קיפלנו, הדבקנו ויצרנו חלונות  קטנים ודלתות קטנטנות.. בתוך הבתים הדבקנו פנס קטן\אורות מהבהבים (כאלה שנמצאים בהפתעות של יום העצמאות).

מגוון פריסות לבתים ניתן למצוא פה.. התאימו את הפריסה ליכולות הילדים.

רוצו להדליק כמה נורות לאנשים שאתם אוהבים ומבטיחה לכם שהנורה הפנימית שלכם תידלק בחזרה 3>

חג אורים שמח, נשיקות..


יום שני, 26 בדצמבר 2016

לכל אחד ניגון מיוחד משלו

ערך חודש כסלו הוא "שונות". הערך הזה הנו חלק מרכזי מתכנית הלמידה המשמעותית שכתבתי לפני תחילת שנה"ל. כל מורה אצלנו התבקש לבחור נושא אחד וללמד אותו לאורך השנה כולה תוך דגש על למידה משמעותית ודיפרנציאלית. הנושא שבחרתי הוא: "העצמה אישית והדגשת הייחודיות  והאינדיבידואליות של כל תלמיד ותלמידה". 
השונות שלנו זה מזו מדגישה בין היתר, גם את הייחודיות של כל אחד ואחת מאיתנו. מה שמייחד אותנו הוא שלנו! בין אם נולדנו אתו ובין אם רכשנו אותו עם הזמן...

בכל נושא שאני מלמדת אני מקפידה לשים דגש על האינדיבידואליות, נקודות החוזק ועל העוצמות שבכל אחד ואחת..

את הנושא שלנו החודש פתחנו עם שני סיפורים מעולים בנושא שונות: 
1. "משהו אחר" מאת קתרין קייב: משהו אחר מנסה להיות כמו כולם. אבל כל דבר שהוא עושה רק מראה עד כמה הוא שונה. ואז בא מישהו ומנסה להיות חבר שלו. אבל משהו אחר ממש לא בטוח שמישהו הוא בכלל כמוהו. סיפור פשוט ורגיש המעמיד במרכז את ערך החברות וקבלת השונה. 


2. "הילד השקוף": אמא אמרה שבכלל לא משנה לה אם הוא שקוף או לא, כי תמיד הוא יהיה הילד האהוב שלה. אבל הילד השקוף היה בודד ואומלל, כי אף אחד לא שם לב אליו. האם יצליח הילד השקוף לגרום לסובבים אותו להבחין בו? האם יעזור לו אם יצבע את עצמו,
יאכל מאכלים עם הרבה צבעי מאכל או ישתזף בשמש?ואולי הפתרון יבוא מכוון אחר, בלתי צפוי לחלוטין? שווה קריאה!

שוחחנו על השוני ועל הדמיון בינינו ובין חברינו, על מה שהכי מייחד אותנו. כתבנו את הדברים בדף "דומים אך שונים".








(אביה של התלמידה נכה)







קיר כסלו שלנו התקשר לשני נושאים: השינוי הוא בידיים שלנו ונושא החורף ועל כן הבחירה האולטימטיבית הייתה כפפה (: הקטנטנים קבלו כפפות עם לב ובתוכו שמם, כל שם כתוב אחרת כמובן.. קישטנו את הכפפות והכנו לכל חבר וחברה ברכות מרגשות. כתבנו מהם הדברים שמייחדים אותם ומה הופך אותם להיות מיוחדים ומדהימים כמו שהם!













 הכנו קיר חורפי לחודש הכי חם ומאיר שיש (:






אנחנו שונים זה מזו אבל גם דומים זה לזו. ראו בכל אחד ואחת את נקודות האור והחוזק והדגישו אותן. העצימו את הקטנטנים, הם זקוקים לזה, כמו כולנו (: חורף חמים ונעים..

לחצו כאן והצטרפו לדף הפייסבוק שלי,להיות מעודכנים ראשונים, לפוסטים נוספים ולשיתופים (:  

חנוכה חנוכה חג קסום כל כך..


חג החנוכה מזמן כל כך הרבה מושגים, תכנים ופעילויות קסומות.. את חג החנוכה השנה בחרתי ללמד ולהעביר באמצעות המושגים "קסם", "מעשה פלאים" ו "נס". מושגים אלה מתקשרים לחג החנוכה כמובן ולהמון תכנים מאירים ומעצימים.

פתחנו את הנושא עם הסיפור "שלוש משאלות" סיפור עם חביב עם מושר השכל מלמד וחשוב. תוכלו למצוא כאן  את הקישור לסיפור. הקטנטנים התמוגגו מהסיפור ואחריו ניהלנו דיון סוער עם תובנות ולקחים מהמקרה של הזקן והזקנה. המסר העיקרי שלקחנו מהסיפור הוא שכשיש לנו הזדמנות לשינוי ול"נס" עלינו לדעת לבחור נכון ובחכמה.
לאחר הדיון קיבלנו משימה "מטה קסמים אחד ושלוש משאלות": מה הייתי מבקש למען עצמי לו היו ניתנות לי שלוש משאלות ומה הייתי עושה למען האחר אילו היה לי מטה קסמים.. וואו! הדברים שהם כתבו פשוט מאירים ומחממים את הלב!













למי שלא הבין.. הקטנטן ביקש שלא אפחד מג'וקים (:




אחרי הכתיבה עבדנו בזוגות, שרטטנו את כפות הידיים שלנו, גזרנו והוספנו להן שרביט קסמים..





בסוף היום עשינו פעילות תראפויטית וסופר כיפית שהקטנטנים ממש ממש אוהבים, ציירנו סביונים או כפי שאנחנו היינו קוראים לו כשהיינו קטנים "פרח סבא" והוספנו המון המון נקודות כדי שכל המשאלות שלנו יתגשמו (:





את המושג "קסם", למדנו באמצעות השיר הנפלא של לאה גולדברג "כובע קסמים". קראנו את השיר, שרנו אותו ואיתרנו בטקסט "שמות עצם", "שמות תואר" ו"פעלים".





הכנו כובע קסמים משלנו ממנו יצאה קשת של משאלות ובקשות.. הפעם הבקשות היו בשביל מי שאנחנו אוהבים (:












למדנו לכתוב מילים קסומות הקשורות למושגים שלמדנו..



















ופתרנו תרגילי חיבור וחיסור קסומים..





 "זכרו תמיד להירדם עם חלום ולהתעורר עם מטרה"

מי ייתן וכל משאלותינו יתגשמו לטובה (: