יום שני, 26 בדצמבר 2016

לכל אחד ניגון מיוחד משלו

ערך חודש כסלו הוא "שונות". הערך הזה הנו חלק מרכזי מתכנית הלמידה המשמעותית שכתבתי לפני תחילת שנה"ל. כל מורה אצלנו התבקש לבחור נושא אחד וללמד אותו לאורך השנה כולה תוך דגש על למידה משמעותית ודיפרנציאלית. הנושא שבחרתי הוא: "העצמה אישית והדגשת הייחודיות  והאינדיבידואליות של כל תלמיד ותלמידה". 
השונות שלנו זה מזו מדגישה בין היתר, גם את הייחודיות של כל אחד ואחת מאיתנו. מה שמייחד אותנו הוא שלנו! בין אם נולדנו אתו ובין אם רכשנו אותו עם הזמן...

בכל נושא שאני מלמדת אני מקפידה לשים דגש על האינדיבידואליות, נקודות החוזק ועל העוצמות שבכל אחד ואחת..

את הנושא שלנו החודש פתחנו עם שני סיפורים מעולים בנושא שונות: 
1. "משהו אחר" מאת קתרין קייב: משהו אחר מנסה להיות כמו כולם. אבל כל דבר שהוא עושה רק מראה עד כמה הוא שונה. ואז בא מישהו ומנסה להיות חבר שלו. אבל משהו אחר ממש לא בטוח שמישהו הוא בכלל כמוהו. סיפור פשוט ורגיש המעמיד במרכז את ערך החברות וקבלת השונה. 


2. "הילד השקוף": אמא אמרה שבכלל לא משנה לה אם הוא שקוף או לא, כי תמיד הוא יהיה הילד האהוב שלה. אבל הילד השקוף היה בודד ואומלל, כי אף אחד לא שם לב אליו. האם יצליח הילד השקוף לגרום לסובבים אותו להבחין בו? האם יעזור לו אם יצבע את עצמו,
יאכל מאכלים עם הרבה צבעי מאכל או ישתזף בשמש?ואולי הפתרון יבוא מכוון אחר, בלתי צפוי לחלוטין? שווה קריאה!

שוחחנו על השוני ועל הדמיון בינינו ובין חברינו, על מה שהכי מייחד אותנו. כתבנו את הדברים בדף "דומים אך שונים".








(אביה של התלמידה נכה)







קיר כסלו שלנו התקשר לשני נושאים: השינוי הוא בידיים שלנו ונושא החורף ועל כן הבחירה האולטימטיבית הייתה כפפה (: הקטנטנים קבלו כפפות עם לב ובתוכו שמם, כל שם כתוב אחרת כמובן.. קישטנו את הכפפות והכנו לכל חבר וחברה ברכות מרגשות. כתבנו מהם הדברים שמייחדים אותם ומה הופך אותם להיות מיוחדים ומדהימים כמו שהם!













 הכנו קיר חורפי לחודש הכי חם ומאיר שיש (:






אנחנו שונים זה מזו אבל גם דומים זה לזו. ראו בכל אחד ואחת את נקודות האור והחוזק והדגישו אותן. העצימו את הקטנטנים, הם זקוקים לזה, כמו כולנו (: חורף חמים ונעים..

לחצו כאן והצטרפו לדף הפייסבוק שלי,להיות מעודכנים ראשונים, לפוסטים נוספים ולשיתופים (:  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.