יום רביעי, 7 בספטמבר 2016

אסיפת הורים

בתחילת השנה מתקיימת אסיפת הורים בה כל ההורים מגיעים לפגוש את הדמות החינוכית המשמעותית ביותר של האוצרות הקטנים שלהם.

בין אם זו אסיפה ראשונה או שנייה ההתרגשות היא גדולה. אסיפת ההורים הזו הייתה השנייה שלי עם אותה הכיתה (והשישית שלי במספר). אין ספק שזה עזר לי בכל הקשור לסף הלחץ. 

הגעתי לאסיפת ההורים מאוד מוכנה. עשיתי התבוננות מעמיקה מאוד על השנה הקודמת. מה עבד יותר ומה פחות, מה הם הצרכים האישיים והכיתתיים של הקטנטנים, אילו פרויקטים צלחו ואילו לא.. 

אז הנה לכן כמה טיפים חשובים לכל אסיפת הורים:

המטרה העיקרית של המפגש היא גיוס ההורים והבהרת האינטרסים המשותפים שיש לכם ולהם עבור הקטנטנים. 

1. הגיעו מוכנים! הגיעו לכיתה לפני תחילת האסיפה, לארגן ולהכין את כל הנדרש. אם יש לכם מצגת העלו אותה וודאו שהכול עובד כשורה. הכינו כלי כתיבה ומחברת/דף בו תוכלו לכתוב נקודות שעולות במהלך המפגש.


2. בכיתה שלנו- שתפו את ההורים בסדר היום שלכם, בדרכי הלמידה בכיתה. הציגו בפניהם את התכנים אותם תלמדו ואת היעדים שלכם לשנה זו.

3. אני מאמין- ספרו על עצמכם, על הרקע שלכם. שתפו באני מאמין החינוכי שלכם ושל בית הספר.  מה המטרות שלכם, מדוע בחרתם במקצוע הכל כך משמעותי הזה. מה מתווה את דרככם וכיצד אתם רוצים להטביע את חותמכם בשנה הקרובה ובכלל. 

4. אסרטיביות והצבת גבולות! אחד הדברים שיותר מרגיעים את ההורים כשהם פוגשים את המורה\גננת הוא שעומדת מולם דמות אסרטיבית ומלאת ביטחון. זאת אני אומרת כמורה וכאמא.. אם אתם מאמינים בעצמכם ובטוחים בדרך שלכם דבר לא יוכל לערער אתכם. 

5. קבעו זמני שיחות מוגדרים מראש. שעה אחת לקבלת הורים ושעה של שיחות טלפוניות.  זכרו! גבולות גבולות גבולות!! ההורים צריכים גבולות בדיוק כמו התלמידים, הזמן שלכם יקר מאוד! על ההורים לכבד את זמנכם הפרטי. אני ממליצה להכין "כרטיס ביקור" עם האי מייל, הטלפון ושעות השיחות שקבעתן. 

6. תקשורת- הדרך להצלחת המשולש של "הורה, מורה, תלמיד" טמונה בתקשורת. תקשורת פתוחה וכנה תביא להצלחה של הקשר שלכם ולהצלחתו של הילד. הדגישו את הרצון שלכם לשיתוף פעולה ושותפות. בקשו מההורים לשתף אתכם בכל פרט ופרט בנוגע לילדם, קטן כגדול. 

אני אוהבת לסיים את המפגש עם משהו חיובי.. בכל שנה אני מכינה הפתעה חדשה. 

השנה ההורים קבלו תמונה של הקטנטנים מהיום הראשון בכיתה ב' (:









כרטיס עם הפרטים שלי...





שתהיה לכולם אסיפת הורים מוצלחת (:

קובץ:
כרטיס ביקור

7 תגובות:

  1. הי חן
    ראשית, הדברים שלך מדהימים!
    יש לך אפשרות לשלוח לי במייל את קובץ התמונות?
    אני אשתול את התמונות של התלמידים שלי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי הקובץ הוכן בפוטושופ אין לי את הקובץ בלי התמונות

      מחק
  2. חן היקרה, כל הכבוד לך! אני מורה חדשה בתחילת הדרך והעבודה שלך מעוררת השראה ועושה חשק!! עצם השיתוף של דברים שעבדת עליהם כל כך קשה מראה איזה לב גדול יש לך. תודה רבה לך וישר כוח!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך! כיף לשמוע ☺️ באהבה ובהצלחה לך ❤️

      מחק
  3. הי חן
    כרטיס הביקור מקסים.
    אפשר לדעת באילו גופנים השתמשת ובאיזה גודל הדפסת?
    תודה

    השבמחק
  4. היי ממש אהבתי ..זה נראה לך מתאים גם לילדי כיתה או שזה יותר לשכבה הנמוכה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.