יום שני, 19 בספטמבר 2016

מה קורה כשפוגשים "ארנב"?

פחד הוא רגש טבעי ותקין בהתפתחותם של הקטנטנים.. האמת שגם לנו, המבוגרים יש לא מעט פחדים.. חלקם אמתיים וממשיים וחלקם לא.. בגיל צעיר יותר הפחדים מתערבבים עם המציאות מה שהופך אותם לממשיים ולעתים אף אימתניים. הפחד ללכת לישון, פחד מהחושך, ממפלצות, מבעלי חיים ועוד..  כך או כך פחד הוא לגיטימי וכשהוא מופיע אצל הקטנטנים עלינו לתת לו מקום והתייחסות. עלינו להיות קשובים להם, להראות להם שהרגשות שלהם לגיטימיים ושזה בסדר לפחד, לספר שגם המבוגרים פוחדים, לשוחח על כך ולהתמודד. לחפש יחד פתרונות שונים להתמודדות עם הפחד, פנס שיאיר בלילה, מילת קסם שמגרשת את גורם הפחד, שרביט קסמים, סימן מוסכם..
קיימים המון ספרים לגיל הרך העוסקים בפחדים. בכיתה א' עסקנו לא מעט בפחדים. גם השנה חשוב לי לתת מקום לרגש הזה, לפחד.
בחרתי את הסיפור המוכר והאהוב על הקטנטנים "איתמר פוגש ארנב" של דויד גרוסמן. העוסק בפחדים ובהיכרות עם השונה. הסיפור מבליט את כוחה של ההיכרות עם השונה כאמצעי להתגבר עם פחדים וחששות.
קראנו את הסיפור בשנה שעברה והשנה ראינו סרטון מקסים על הספר. כמובן שהפעילות בעקבות הספר שונה..לאחר הצפייה שוחחנו על פחדים, הקטנים שיתפו בפחדים שקיימים אצלם, פחדים ישנים ופחדים חדשים. הם כתבו על הפחדים שלהם וציירו אותם.
חלק מהדברים שהם כתבו גרמו לי להבין כמה החשיפה של הקטנטנים לתכנים שאינם ראויים להם או שאינם מתאימים לנפשם העדינה משפיעים עליהם!











לאחר מכן עברנו לכתיבת סיפור. נושא הסיפור שלנו היה פחדים. 








ממליצה בחום לתת מקום לפחדים של הקטנים, להקשיב להם, לחפש פתרונות ולנסות להתגבר עליהם..

קבצים:

2 תגובות:

  1. הי חן, רעיון מקסים ומיוחד. האם יש לך במקרה קישור לסרטון?

    השבמחק
  2. הי חן, רעיון מקסים ומיוחד. האם יש לך במקרה קישור לסרטון?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.