שיעור דיפרנציאלי בנושא ״אותיות סופיות״.
את השיעור פתחתי בהצגת קופסה מקושטת ומזמינה שהכילה חפצים שכולם מסתיימים באות סופית. הזמנתי ילדים וכל אחד בתורו הוציא חפץ. הנחנו את החפצים על השולחן והילדים מצאו את מכנה המשותף של כולם.
לאחר מכן חיפשנו מילים נוספות שמסתיימות באותיות סופיות..
הילדים היו קשובים ודרוכים.
לאחר מכן שמתי על הלוח את האותיות כ, נ, מ, צ ו פ. הכנתי אותיות גדולות וצבעוניות שאחר כך הפכו לאותיות הסופיות..
תרגלנו כתיבה נכונה של האותיות.
מיד לאחר מכן עברנו לעבודה בקבוצות. כל קבוצה קבלה משימה שונה. בזמן זה אני ישבתי עם קבוצה אחת ועשיתי הקנייה נוספת, פרטנית.
הילדים כבר מתורגלים בעבודה מסוג זה וכמעט שאין פניות אליי או שאלות בזמן העבודה הקבוצתית. הקבוצות הן הטרוגניות מה שמאפשר לילדים להעזר זה בזה.
ברגע שקבוצה מסיימת את משימה ששלהם הם ניגשים לשולחן ובוחרים משימה נוספת.
משימה1- כתיבת מילים לכרטיסיות עם תמונות.
משימה 2- עבודה קבוצתית, התאמת פרח לעציץ המתאים. כל ילד מקבל דף ופרחים. המשימה היא למצוא למי מהילדים בקבוצה הפרח שלי מתאים.
משימה 3- התאמת אות סופית לתמונה בעזרת אטב ולוח תמונות.
משימה 4- דף עבודה מיון מילים והבחנה בין אותיות סופיות
משימה 5- משימה בחוברת "קוראים עם קסם", טקסט ושאלות.
כאשר הילדים/ הקבוצה מסיימת את המשימה הם בוחרים אחת מהמשימות הבאות:
מילוי אותיות סופיות חלולות בפלסטלינה, מדבקות, צביעה וכו'
דף עבודה
משחק זכרון
כל תלמיד קיבל לשיעורי הבית משימה אחת שלא ביצע בכיתה מתוך מגוון המשימות..
כרטיסיות תמונות כתיבת מילים אותיות סופיות
לוח התאמת אות סופית לתמונה
דף עבודה מיון מילים
דף עבודה בחירת מילים
את השיעור פתחתי בהצגת קופסה מקושטת ומזמינה שהכילה חפצים שכולם מסתיימים באות סופית. הזמנתי ילדים וכל אחד בתורו הוציא חפץ. הנחנו את החפצים על השולחן והילדים מצאו את מכנה המשותף של כולם.
לאחר מכן חיפשנו מילים נוספות שמסתיימות באותיות סופיות..
הילדים היו קשובים ודרוכים.
לאחר מכן שמתי על הלוח את האותיות כ, נ, מ, צ ו פ. הכנתי אותיות גדולות וצבעוניות שאחר כך הפכו לאותיות הסופיות..
תרגלנו כתיבה נכונה של האותיות.
מיד לאחר מכן עברנו לעבודה בקבוצות. כל קבוצה קבלה משימה שונה. בזמן זה אני ישבתי עם קבוצה אחת ועשיתי הקנייה נוספת, פרטנית.
הילדים כבר מתורגלים בעבודה מסוג זה וכמעט שאין פניות אליי או שאלות בזמן העבודה הקבוצתית. הקבוצות הן הטרוגניות מה שמאפשר לילדים להעזר זה בזה.
ברגע שקבוצה מסיימת את משימה ששלהם הם ניגשים לשולחן ובוחרים משימה נוספת.
משימה1- כתיבת מילים לכרטיסיות עם תמונות.
משימה 2- עבודה קבוצתית, התאמת פרח לעציץ המתאים. כל ילד מקבל דף ופרחים. המשימה היא למצוא למי מהילדים בקבוצה הפרח שלי מתאים.
משימה 3- התאמת אות סופית לתמונה בעזרת אטב ולוח תמונות.
משימה 4- דף עבודה מיון מילים והבחנה בין אותיות סופיות
משימה 5- משימה בחוברת "קוראים עם קסם", טקסט ושאלות.
כאשר הילדים/ הקבוצה מסיימת את המשימה הם בוחרים אחת מהמשימות הבאות:
מילוי אותיות סופיות חלולות בפלסטלינה, מדבקות, צביעה וכו'
דף עבודה
משחק זכרון
כל תלמיד קיבל לשיעורי הבית משימה אחת שלא ביצע בכיתה מתוך מגוון המשימות..
כרטיסיות תמונות כתיבת מילים אותיות סופיות
לוח התאמת אות סופית לתמונה
דף עבודה מיון מילים
דף עבודה בחירת מילים
רעיון נהדר! תודה על שיתוף.
השבמחקאשמח אם תוכלי להעלות את הקבצים של דפי העבודה שנתת לתרגול.
בטח. בשמחה (: העליתי את הדפים..
מחקהי חן. איזה רעיונות נפלאים! אשמח אם תטכחי להעלות את הקובץ עם העציצים. תודה רבה.
השבמחקהי חן. איזה רעיונות נפלאים! אשמח אם תטכחי להעלות את הקובץ עם העציצים. תודה רבה.
השבמחקהיי! את אלופה!! תוכלי להעלות או לשלוח לי את הקובץ עם הפרחים? danit777@hotmail.com
השבמחקרעיונות מעולים!!! תודה רבה על השיתוף:)
השבמחק