יום חמישי, 7 באפריל 2016

כך נולדו שלושה זוגות תאומים (:

כל נושא לימודי חדש או ישן מביא אתו המון מחשבות.. על האופן שבו נלמד את הנושא, נכיר אותו, נבין ונפנים..אני תמיד חושבת על עולמם של הקטנטנים ומנסה להשתמש באלמנטים שידברו אליהם ויעוררו להם את יצר הלמידה והסקרנות.. וכך נולד לו הסיפור על שלושה זוגות של תאומים..

פתחתי את השיעור עם קופסה ובה שישה פריטים: אבטיח, ברווז, כדור, מכונית, פרה וכפפות. הזמנתי את הילדים וכל אחד בתורו הוציא פריט אחד. הנחנו את כולם על השולחן והילדים חיפשו את המכנה המשותף להם.. התשובה המיוחלת הגיעה בניסיון השלישי (:


חילקנו את הפריטים לזוגות ומצאנו את האות המשותפת לכל זוג..

מיד לאחר מכן סיפרתי לילדים על האותיות ב, כ, פ ושהן מאוד מיוחדות כי לכולן יש "אות תאומה", דומה אבל קצת שונה..

לאחר מכן שמתי מילים על הלוח, בכל המילים היה חסר דגש והילדים התבקשו לשים את הדגש במקום המתאיחם (מדבקות סמיילי).






לאחר ההקנייה, כל קבוצה קבלה משימה שונה והילדים התחילו לעבוד.. בזמן זה אני ישבתי עם קבוצה ועשיתי הקנייה נוספת. בשיעור אחד אני מספיקה בדרך כלל 2-3 הקניות בקבוצה. אני מאוד מתחברת לדרך העבודה הזו. אני יכולה לדעת בוודאות מי הבין ומי לא, מי צריך תרגול נוסף ומי הפנים.  המשימות מותאמות לילדים ולרמות השונות בכיתה. כל תלמיד מקבל עבודה שמתאימה לו ונכונה לו.. וההקנייה הפרטנית אפקטיבית ביותר.

המשימות:
התאמת אות לתמונה




התאמת מילה (פרח) לאות (עציץ)





כתיבת מילים לתמונה




מיון מילים


מציאת מילה נכונה


מילים מבולבלות


היה שיעור נהדר. הקטנטנים עבדו בשיתוף פעולה, התנסו, שיחקו, כתבו והפנימו...


לשימושכם, הקבצים מוכנים להדפסה (:

מילים ללוח להוספת דגשים

מיון מילים בטבלה

מילים דגושות ורפות

כרטיסיות תמונה לכתיבת מילים

לוח התאמת אות לתמונה




4 תגובות:

  1. היי!
    השיעור מקסים ואני לומדת ממך רבות..
    אשמח אם תוכלי להעלות גם את העציץ עם הפרחים... תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום,
      קודם כל את מוכשרת ברמות!!!
      אשמח לקבל את הקובץ של העציץ והפרחים...
      תודה רבה

      מחק
    2. את העציץ ציירתי אז לצערי אין לי קובץ

      מחק
  2. היי חן,
    עוד רעיון נפלא שלך!!
    מצטרפת לבקשה מעלה, אנא העלי את הקבצים של העציץ והפרחים.
    תודה ושבוע טוב:))

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.