יום חמישי, 16 בנובמבר 2017

"תתארו לכם.."

תארו לכם עולם ללא מילות תואר.... תארו לעצמכם, אתכם, מנסים לספר על חוויה סופר מדהימה שהיתה לכם, ללא שימוש במילות תואר.. תתארו לכם..
ובכן.. בשיעור השפה שהעברתי היו הרבה מילות תואר (: 
התחלנו בשימוש בשמות\מילות תואר על מנת לתאר את עצמנו.. אני תיארתי את עצמי בפני התלמידים והם השתמשו במילות תואר על מנת לתאר את עצמם..


















לאחר ההיכרות שלנו היה קל לנחש את נושא השיעור שלנו, "שמות תואר". הילדים נתנו דוגמאות ל"תיאורים שלהם", הבנו שאנחנו יודעים לתאר את עצמנו היטב, אבל השאלה היא האם השתמשנו בשמות תואר? 

אני אוהב ספורט=> ספורטאי
אני גרה בישראל=> ישראלית
אני טוב בכדורסל=> כדורסלן
יש לי לב טוב=> טוב לב... וכן הלאה..

למדנו מהו שם תואר, על צורותיו השונות, מתי ולמה משתמשים בשמות תואר והכרנו מגוון מילות תואר שניתן להשתמש בהן כאשר אנחנו רוצים "להעצים\לחזק" מילה או "להחלישה" (מצגת מצורפת בסוף הפוסט). 

תרגלנו שמות תואר והרחבנו את אוצר המילים שלנו..






לסיום, הכנו משחק "קווה קווה", כתבנו שמות תואר (חיוביים) ושיחקנו בהנאה גדולה!










את השיעור לוותה מצגת, הכוללת הסברים ופעילות לתלמידים..








על מנת שלא ישכחו.. הכנתי תומכי זיכרון...





     "תתארו לכם עולם יפה.. עולם פשוט.. תתארו לכם קצת אושר.."



נשיקות 3>
חן.

11 תגובות:

  1. מקסים!!!!!
    תודה לך על הרעיונות.

    השבמחק
  2. חן, את פשוט מדהימה ♥️

    השבמחק
  3. את משהו מיוחד. מתנה לעולם.

    השבמחק
  4. בדיוק מכינה שיעורים להשבוע וזכרתי את מה שהכנת לראיון לסבא וסבתא שמסתדר לי עם הנושא בחוברת של מילה טובה- ילדות-
    ואז המשכתי לדפדף ומצאתי לשיעור על מילות תואר בחוברת את השיעור הזה וזה פשוט מדהים. פי כמה יותר מהחוברת הזו..
    ממש מקסים מקסים!! רק שההנהלה תאשר לי להדפיס והתלמידים שלי יהיו מאושרים! את יצירתית ומיוחדת! תודה שאת משתפת ממי שאת..

    השבמחק
  5. אפשר את קובץ הצלליות בן ובת בבקשה?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.