השבוע נפגשתי עם חמשת המופלאים שלי, עסקנו במשמעות המילה "סליחה". מהי סליחה? מדוע מבקשים וכיצד מבקשים סליחה? שיתפנו במקרים שזכורים לנו בהם ביקשנו סליחה ממישהו או שביקשו מאיתנו סליחה ולמדנו על כוחה של מילה ועל כוחו של מעשה..
קראנו את סיפורה המקסים של דבורה עומר "סליחה שבלב". הבנו יחד שמילה שנאמרת או מעשה שנעשה לא יעלם גם אם נבקש סליחה: "סוף מעשה במחשבה תחילה". ואם כבר ביקשנו סליחה אז חשוב לא פחות (אם לא יותר) לשנות התנהגות שאינה רצויה ולא לחזור על מעשים או מ
ילים שאנו יודעים שעלולים לפגוע במישהו אחר.
הכנתי שתי פעילויות..
הפעילות הראשונה: לגילאי גן-כיתה א:
ציירנו בתוך הלב את האנשים מהם אנו רוצים לבקש סליחה
*להורדת הקובץ לחצו כאן
כיתה ב' ואילך:
כתבנו בתוך בלב שלנו את שעל ליבנו..
**להורדת הקובץ לחצו כאן
***להורדת קובץ עם לב ריק, המתאים לשני הקבצים לחצו כאן
לאחר הכתיבה \ ציור הדבקנו לב נוסף, ניתן לגזור באמצע או למעלה..
את השיעור סיימנו עם אופטימיות גדולה, כל אחד קיבל ענן וגזרי בריסטול, כל אחד כתב לשני משהו טוב שיש בו..
* להורדת הקובץ לחצו כאן
** מצרפת גם קישורים לפעילויות שהעברתי בשנה שעברה:
פעילות 1
פעילות 2
סלחו לעצמכם ואז לאחר.. בקשו סליחה מהלב והיו טובים!
נשיקות 3>
חן.
קראנו את סיפורה המקסים של דבורה עומר "סליחה שבלב". הבנו יחד שמילה שנאמרת או מעשה שנעשה לא יעלם גם אם נבקש סליחה: "סוף מעשה במחשבה תחילה". ואם כבר ביקשנו סליחה אז חשוב לא פחות (אם לא יותר) לשנות התנהגות שאינה רצויה ולא לחזור על מעשים או מ
ילים שאנו יודעים שעלולים לפגוע במישהו אחר.
הכנתי שתי פעילויות..
בעקבות הסיפור "סליחה שבלב": לכתיבה \ ציור
קשת מילים טובות
הפעילות הראשונה: לגילאי גן-כיתה א:
ציירנו בתוך הלב את האנשים מהם אנו רוצים לבקש סליחה
*להורדת הקובץ לחצו כאן
כתבנו בתוך בלב שלנו את שעל ליבנו..
**להורדת הקובץ לחצו כאן
***להורדת קובץ עם לב ריק, המתאים לשני הקבצים לחצו כאן
לאחר הכתיבה \ ציור הדבקנו לב נוסף, ניתן לגזור באמצע או למעלה..
את השיעור סיימנו עם אופטימיות גדולה, כל אחד קיבל ענן וגזרי בריסטול, כל אחד כתב לשני משהו טוב שיש בו..
* להורדת הקובץ לחצו כאן
** מצרפת גם קישורים לפעילויות שהעברתי בשנה שעברה:
פעילות 1
פעילות 2
סלחו לעצמכם ואז לאחר.. בקשו סליחה מהלב והיו טובים!
נשיקות 3>
חן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.