יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

פחדרון בארון

"היה לי פעם פחדרון בארון..
בלילה לפני שהלכתי לישון,
הייתי סוגר תמיד את דלת הארון.."

הספר "פחדרון בארון" מאת מרסר מאיר, מספר על ילדון מתוק שיש לו פחד (הפחדרון) שהוא בטוח שמסתתר בתוך הארון. סיפור מצחיק ומלא בהומור שנוגע באחד הנושאים היותר רציניים שיש: פחדים בקרב ילדים.

אחת לשבוע אני נפגשת עם קבוצה של חמישה קטנטנים מתוקים ומיחודים, במפגשים אלו אנו עוסקים ברגשות, בהתמודדות עם סיטואציות שונות ותחושות שונות, משוחחים ומשתפים, מעבדים ויוצרים... שעה של עונג צרוף!

עם תחילחתה של שנת הלימודים מתעוררים בקרב הקטנים והגדולים פחדים, חששות, תהיות והמון סימני שאלות. אלה אט אט מתפוגגים אבל עד שזה קורה, עלינו המבוגרים, לתת לגיטמציה לחששות אלה, להקשיב, לקבל ולמצוא דרכים להתמודדות..

את השיעור הראשון שלנו התחלנו עם הסיפור על פחדרון, שוחחנו על ההתמודדות של הילד עם הפחד שלו, על הפחד עצמו ועל הפחדים שלנו. הקטנטנים היו כל כך מופתעים שגם המבוגרים פוחדים!!!!

ומה מסתתר בארון של הקטנטנים?


הקטנים קיבלו דף "מה מסתתר בתוך הארון שלי?"
ובו ציירו\כתבו את "הפחדים" שלהם.


קישטנו את ה"ארון שלנו"..


גזרנו, הדבקנו ואת הפחדים סגרנו בתוך ארון! שיכנסו לשם ולא יצאו!









המפגש הזה היה מדהים! הוא חשף את הדברים הכי כמוסים שנמצאים ב"ארון" שלנו.. דרך נפלאה לשוחח על פחדים ועל מה ש "לא נודע". כשהקטנטנים פגשו את ההורים הם הראו להם את היצירות ומיד התפתחה שיחה שכל אחד מההורים היה אסיר תודה עליה.. ואני הייתי אסירת תודה על השעה הקסומה שלנו ועל מה שמצפה לנו בהמשך..

קבצים להורדה:

נשיקות 3>
חן.

תגובה 1:

  1. תודה על הנתינה, הרעיון, הקבצים - שנה טובה ומעולה!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.