יום רביעי, 31 במאי 2017

הקטנטנים תולעי ספרים

לפני כל חופש ארוך אני מתחבטת עם עצמי האם לתת שיעורי\משימה\מטלה.. השנה החלטתי שהקטנטנים יקבלו משימה שעליה נעבוד גם בכיתה וגם בחופשת הפסח. מטלה בעלת חשיבות, מיוחדת ומשמעותית.. 

אז הרבה לפני חופשת הפסח התחלנו לעבוד על הפרויקט שלנו "יומן קריאה". למדנו כיצד כותבים תקציר לסיפור, למדנו על מאפייני דמות, כתיבת המלצה, אוצר מילים וכתיבת סוף אחר לסיפורים שונים שלמדנו.. משימת הסיכום שלנו כללה את כל מה שלמדנו בכיתה.

הכנו בכיתה את "תיקיית יומן הקריאה". במהלך חופשת הפסח הקטנטנים קבלו ספרי קריאה לחופש, הספרים הותאמו לכל אחד ואחת. הם לקחו אתם את יומן הקריאה ואת הספר שקבלו. את התוכן הקטנטנים "יצקו" ליומן לאחר שסיימו לקרוא את הספר שלהם..





את ההשראה ליומן הקריאה שלנו לקחתי מהפינטרסט, המקום האהוב עליי להעביר בו את הזמן המועט הפנוי שיש לי (:

סרטון הסבר על היומן:


דוגמאות מיומני הקריאה של הקטנים:











 


 





 










 







  

 





הפרויקט שלנו היה הצלחה גדולה! הקטנים היו כל כך גאים בעצמם, ואני בהם! הם עשו עבודה מדהימה ויישמו את כל מה שלמדנו בכיתה. אין לי ספק כשהעבודה מוגשת ב"עטיפה" ככזו המוטיבציה עולה ואתה גם החוויה ותחושת ההצלחה..

זו הייתה למידה משמעותית ביותר, שמעודדת קריאה וחווייתית שאין כמותה (:



מה צריך?
1. בריסטול A3 שאותו מקפלים משני צידיו למרכז כך שיפתח כמו תיקייה.

2. להדפיס את הקבצים המצורפים (למעט התולעת) על דפים לבנים\צבעוניים, לגזור ולהדביק כמו בתמונות.

* את ראש התולעת מדפיסים על בריסטול A4 לבן או צבעוני ומדביקים את החלק התחתון של הראש והחלק העליון של גוף התולעת על צידה האחורי של התיקייה שלנו.

בהצלחה (:

קבצים

יום שני, 29 במאי 2017

עשרת הדברות

חג השבועות, הידוע גם בשמו "חג מתן תורה", הוא חג שבו אנו חוגגים, בין היתר, את קבלת התורה. החלק החשוב ביותר בתורה של העם היהודי הוא "עשרת הדברות". עשרת החוקים הבסיסיים ביותר בכל מדינה מתוקנת. 

עשרת הדברות מחולקים לחוקים דתיים (ארבעת החוקים הראשונים) ולחוקים שבין אדם לעצמו ולחברו (שש הנותרים). עשרת הדברות ניתנו למשה, במעמד הר סיני, על גבי לוחות הברית. 

תארו לכם עולם שבו כולם היו נוהגים על פי ששת החוקים שבין אדם לחברו (לא נכנסת לארבעה הראשונים מטעמי דת, איש איש באמונתו יחיה!). וואו, איזה עולם מדהים זה היה! 

קראנו את עשרת הדברות, הסברנו ופירשנו אותם וחשבנו האם קיימים עוד חוקים שחשוב שנשמור עליהם? כמובן שכן!

כתבנו את עשרת הדברות וכל אחד הוסיף דיבר אחד נוסף משלו..





















תהיו טובים, כבדו זה את זו וזכרו להטמיע בדור ההמשך שלנו את החוקים החשובים בעולם, חוקים שבין אדם לעצמו ובין אדם לחברו, למען עולם טוב יותר וחברה טובה יותר.

חג שמח!

עשרת הדברות
עשרת הדברות לגזירה 

יום ראשון, 28 במאי 2017

בחג שבועות תעשה לך..

חג שבועות הוא אחד החגים שאני יותר אוהבת, כולם לבושים בלבן, עם זרי פרחים על ראשם וטנא מלא במתנות מן הטבע.. 
ופרחים... המון המון פרחים.. 
אני באופן אישי מעדיפה פרחים מנייר, כי הם פשוט לא נובלים! 
את היצירה שהכנתי עם הקטנטנים אני כל כך אוהבת! החיוכים שלהם כשהם סיימו היו שווים הכל! זמן של תרפיה, מוזיקת קרע, רוגע ושלווה שאין כמותה, זמן של יצירה (:

לכבוד חג השבועות עשינו שיעור אנגלית, קצת שונה. חזרה על אותיות ה A,B,C החזקתי האותיות שהכנתי, אות ראשונה של שמו של כל קטנטן. בכל פעם הרמתי אות אחת והם אמרו מהי האות, התלמיד ששמו מתחיל באותה האות הגיע לקחת אותה. חזרה מעולה! אחרי שסיימנו לעבור על כל האותיות ניגשנו למלאכה, קישטנו את האות שלנו בשלל פרחים צבעוניים ויפיפים שגזרנו..






הדבקנו את הפרחים על האותיות, כל אחד בדרך שלו..





קיבלנו אותיות צבעוניות וחגיגיות..











# את שבלונות הפרחים הדפסתי על דפים צבעוניים, 10-12 פרחים לכל אות גדולה (גודל A4). אפשר גם להכין אותיות קטנות יותר (חצי A4)