יום שני, 12 ביוני 2017

האחר הוא אני

הנושא השנתי שלי, עליו כתבתי תכנית למידה משמעותית שנתית, קשור באופן ישיר לנושא "האחר הוא אני". תכנית הלימודים שלי עוסקת ב "העצמה אישית והדגשת הייחודיות  והאינדיבידואל  של התלמידים". לאורך השנה נגענו בנושא הזה בכל המקצועות ושלבנו אותו בשפת היום יום שלנו. למדנו על הייחודיות שלנו, על מה שונה ביני ובין האחרים ומה דומה בנינו? מהם הכוחות שלי? החוזקות שלי? הצבע המיוחד שלי?
לסיום וסיכום הנושא השנתי הכנתי שני שיעורים. האחד התבסס על "הסיפור על האיש הירוק"\ יהונתן גפן.
התאמתי כמובן את הסיפור לתלמידי כיתה ב'..

קראנו את הסיפור, שהעלה בקרב הקטנטנים המון רגשות ואינסוף שאלות..

שאלות לדיון:

איך לדעתכם נראה העולם של האיש הירוק?
מיהו האיש הכחול? איך הוא הרגיש לדעתכם כאשר הוא הגיע לעולם של האיש הירוק?

איך היה נראה העולם שלנו אם כולם היו נראים אותו דבר?
האם אי פעם הרגשתם כמו האיש הכחול בסיפור?

לאחר דיון סוער, בוגר ומכבד עברנו לכתיבת סיפור: "הסיפור של האיש האחר". ההנחיות שלי היו לכתוב את הסיפור של האיש האחר (כהמשך לסיום הסיפור). בכוונה לא ביקשתי מהם לספר את הסיפור של האיש הכחול, נתתי להם את האפשרות לבחור ולשאול.. 

הסיפורים שהם כתבו היו מדהימים, הם לגמרי הבינו את המסר של הסיפור!





















עבודה עם הטקסט ועם שאלות מנחות.











שיעור זה היה שיעור משמעותי ביותר! סיימתי את השיעור עם תחושת סיפוק גדולה ועם ההבנה שהנושא הזה הוא אחד הנושאים החשובים ביותר עליהם אנחנו צריכים לשים את הדגש בהוראתנו, לאורך השנה כולה.




קבצים:
הסיפור של האיש האחר
הסיפור על האיש הירוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.