יום חמישי, 25 באוגוסט 2016

מי אני?

מערכת היחסים שלנו עם הקטנטנים נבנית ומעמיקה עם הזמן.. אנחנו אמנם מלמדים אותם אבל לא פחות מזה אנחנו גם לומדים אותם. מה הם אוהבים, מה פחות, מה מצחיק אותם ומה מרגש אותם, מה מכעיס ומה מלהיב.. 


כן, הזמן עושה את שלו.. עם זאת בתחילת השנה אני נוהגת להקדיש זמן לא מבוטל למשחקי היכרות, לתצפיות (בכיתה ובהפסקות) שיחות עם ההורים.. ובכלל אני מחפשת אחר כל פיסת מידע אפשרית אודות הקטנים שתסייע לי להכירם ולהבינם טוב יותר.

ביום הראשון ללימודים אני נוהגת לתת להם דף "הילד הזה הוא אני" המאפשר לי ללמוד דברים בסיסיים עליהם, על משפחתם, התחביבים שלהם, העדפות ועוד..

הדף הזה מהווה את נקודת המפגש הראשונה שלי עם האדם הקטנטנן שעומד מולי. את הדף אני לוקחת אליי ורושמת לעצמי דברים שחשוב לדעת ולזכור. דף זה יכול לסייע מאוד בשיחה האישית שלנו עם הילדים, למי שמתבייש או פחות אוהב לשתף, הדף יכול לשמש לו וגם לנו אמצעי לניהול דיאלוג.

הילדים יכולים לצייר או לכתוב בדף וכמובן גם לצבוע ולקשט..




וגם בשחור לבן..





אני ממליצה בחום לא לוותר על דף היכרות בסיסי, זה חשוב לילדים וגם לנו..


קבצים להדפסה:


8 תגובות:

  1. מקסים אשמח לעוד ממעשי ידייך. בהצלחה בכיתה א

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.. המשיכי לעקוב ולהתעדכן (:

      מחק
  2. היי חן,
    הגעתי לבלוג שלך לגמרי במקרה ואני חייבת להגיד לך- את פשוט מדהימה!!!
    כל כך נהנתי!! עברתי על כ-ל הרשומות!
    ישר כוח על העבודה שלך. ממש ממש לא מובן מאליו!
    מיכל, מורת שילוב.

    השבמחק
  3. מקסים. תודה על השיתוף.

    השבמחק
  4. היי חן
    איזו השקעה בזכותך הילדים אוהבים להגיע לכיתה וללמוד מתוך הנאה . בא לי להיות תלמידה בכיתתך . אעקוב אחר רעיונותיך יישר כוח

    השבמחק
    תשובות
    1. את מקסימה (: שמחה מאוד לשמוע!!! תודה רבה ובהצלחה...

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.