הסיפור של יהודה אטלס, "הילד הזה הוא אני" מתקשר למושגים: עצמאות, עצמאי ועצמי.. קראנו את הספר המקסים והנוסטלגי ושוחחנו על עצמינו. על הילד שאני..
את הנושא פתחתי במשימה שנתתי מבעוד מועד, הפעם להורים (-: ההורים התבקשו לתאר את הילד שלהם בכמה משפטים.. כולם שלחו לי והדברים שהם כתבו היו מרגשים ומיוחדים.
את הנושא פתחתי במשימה שנתתי מבעוד מועד, הפעם להורים (-: ההורים התבקשו לתאר את הילד שלהם בכמה משפטים.. כולם שלחו לי והדברים שהם כתבו היו מרגשים ומיוחדים.
קראתי את הדברים שההורים כתבו, אחרי כל פתק שקראתי הילד שאותו מתארים אמר ש"הילד הזה הוא אני". הקטנטנים היו מרותקים ודרוכים וציפו כבר לשמוע את מה שההורים כתבו עליהם. בסיום הפעילות כל אחד קיבל את הפתק מהוריו.. איזה כיף לפתוח ככה את השבוע!
הילדה הזו היא אני...
מדובר בילדה מיוחדת במינה,
תמיד מפתיעה, בדרך כלל לטובה...
תמיד מפתיעה, בדרך כלל לטובה...
אוהבת לרקוד ולקפוץ ובלי הרף לנוע,
רעיונות מיוחדים עולים במוחה לרוב,
אותם היא תצייר, תפסל, תספר ותכתוב.
את אחותה הגדולה היא מאד אוהבת
לשוקולד מריר לעולם לא מסרבת,
ובשביל אמא ואבא תמיד תהיה כוכבת.
קראנו את הסיפור והקטנים תיארו את עצמם, היה מאוד פשוט אחרי כל הדברים שאבא ואמא כתבו עליהם.. שוחחנו על השונות בינינו ועל הדמיון. על הייחודיות שבי וכמובן על כך שגם אם נחפש היטב, בכל העולם, לעולם לא נמצא עוד ילד כמוני, כי כמוני יש רק אחד ואני יחיד ומיוחד (:
הכנו "דיוקן עצמי". יצרנו בכיתה קיר עם 22 חלונות..
הנושא התקשר כמובן ליום העצמאות שחל באותו השבוע. שוחחנו על המושג עצמאות. שוחחנו על המדינה הנהדרת שלנו, על הצבא החזק שיש לנו ועל הייחודיות שבארצנו הקטנטונת..
קישרנו בין המושגים: עצמאות, עצמאי ועצמי וכתבנו מה אנחנו יכולים לעשות ללא סיוע של מבוגר, באופן עצמאי:
וכמובן מה אנחנו עדיין לא עושים בעצמינו והיינו רוצים לעשות...
"אֲנָשִׁים זָרִים שֶׁאֲנִי בִּכְלָל לֹא מַכִּיר,
מִמְּקוֹמוֹת אֲחֵרִים וְגַם פֹּה מֵהָעִיר,
הָיִיתִי רוֹצֶה שֶׁיֵּדְעוּ כֻּלָּם,
שֶׁיֵּשׁ יֶלֶד אֶחָד בָּעוֹלָם.
וְהַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא אֲנִי".
מקסים
השבמחקאיך אני נירשמת לקבל עדכונים
היי אורנה, מצד ימין למעלה, ליד התמונה שלי כתוב "עקוב אחרי". לחצי על הכפתור וכך תוכלי להתחיל לעקוב (:
השבמחק